Sayfalar

27 Ocak 2012 Cuma

Özcan Deniz, fantazi müzik imajını atamıyor.

Özcan Deniz kimdir? "Hadi hadi meleğim uç da göreyim"dir Özcan Deniz. Özcan Deniz bir ara her yerde benzerlerini görmemizi sağlayan Asmalı Konak'tır. Seymen Agadır. Özcan Deniz ilk başladığı gündendir kendini durmadan geliştiriyor ve bu çektiği, oynadığı filmlerin yanında yaptığı müziğede yansıdı. Adam önce burnunu yaptırdı, o doğulu imajını sildi tipinden. Yani birazcık sildi. Olduğu kadar. Ama o şivesini atamadı. Pekala bu ona dert oldu. Kime sorsan adam hala fantazi müzik sanatçısı, o ise bu konuda diretiyor. Onun suçu yok bizimkiler anlamaz bundan. Ben onun "Sevdanın Rengi" adlı şarkısını dinlemiştim de kendi kendime "yahu bu şarkı pop ama adam bu şiveyle ancak böyle söyleyebilir"demiştim...


Şarkının klibi de öyle fantazi müzik gibisinden değildi. Gayet pop bir klipti. 3. sınıf Türk filmlerinden kopma ayrılık sahneleri yoktu. Evinde Özcan'ı düşünüp ağlayan bir kız yoktu mesela. Şarkı beğenilmişti ve albümünün promosyonu için çeşitli kanallara çıkıyordu Özcan Deniz. Bende SkyTv'de yakalamıştım onu bir sabah. Hanfendi soruyor Özcan yanıtlıyordu. Müzik tarzından fantazi diye bahsedince Özcan düzeltme yaptı. Dedi ki...


..."Benim yaptığım fantazi müzik değil". Dediğine göre -ki bende yüzde 100 katılıyorum- yaptığı müzik etnik popmuş. Ben saf pop yapıyorum dememesini ve müziğini konumlandırdığı yeri tam olarak cuk oturmuş buluyorum. Özcan Deniz'in yaptığı müzikte altyapılar poptur, burada kullandığı enstrumanlar akustik gitar ve bateri gibi bu müziğin Avrupalı örneklerinde çokça olan enstrumanlardır. Pekala Özcan Deniz'in yorumu ve bazı yerel enstrumanların sıkça kullanılması durumu, algıyı hala fantazi müziğe yönlendiriyor.


Deniz devam eden konuşmasında bu müzik tarzını dünyada yapan belli başlı isimler olduğunu söylüyor ve örnek olarak Cheb Mami'yi veriyordu. Hepimiz Cheb Mami'yi Sting'in meşhur Desert Rose şarkısından biliyoruz. Hatta albüm kitapçığında ( Sting - Brand New Day albümü ) Mami'nin söylediği kısımlar arapça olarak yazıyordu. Bunun yanında Deniz'in bahsettiği albümünün kapağındaki fotografı da bir fantazi müzik sanatçısının çok ötesindeydi. Hatta albümün adı olan "Ses ve Ayrılık"ta bir fantazi müzik albümü için fazla cool duruyordu. Bir sene sonrada yılın (2005) en çok satan albümü ödülünü Muyap'tan alıyordu. Pekala halen fantazi müzik sanatçısıdır halkın gözünde.



Beni şaşırtan nokta ise bu adamın dünden bugüne kendini nasıl geliştirdiği. Adam sadece kaliteli işler yapmak konusunda değil, magazinel programlarda bulunmayarak da sınıf atladı. Dünkü fantazi müzik çocuğu bugün gayet entellektüel laflar edebiliyor. Beni şaşırtıyorsun Özcan Deniz. Hem de çok!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...