Sayfalar

10 Mayıs 2012 Perşembe

Bir Ömürlük Misafir

Ne zamandır aklımdaydı onu yazmak. Bugün yarın derken, bu gece yazıyorum. Mevzu bahis Erkan Oğur. Yazılanları okudum da, "Müzik bir din olsa, o dinin peygamberidir" diye bahsetmişler. Tek kelimeyle, doğru.Hakkında yazılanların hiç biri abartı değildir. Ne zaman dinlesem, tek hissettiğim yalınlık oluyor. Sadelik,özgünlük, imaj kaygısından, sosyetiklikten uzaklık, karmaşadan terk, isminin önüne aldığı sıfatları çok, pek çok... Anlayacağınız derviş gibi adam. O söylerken sizonun müziğe kendini teslim edişine, ruhunu verişine şahit oluyorsunuz, bu yadsınamaz.


"İnsanın, salt yaşantısı ve yapıp ettikleri doğayla uyumlu olduğu müddetçe
başarıya erişme şansı vardır."

Perdesiz gitarın ve perdesiz bağlamanın tanınmasına olanak sağlamasından ötürü sadeceTürkiye'de değil dünya müzik literatüründe de tanıyanı, seveni çoktur Oğur'un. "Oğur sazı" adını verdiği, kendi dizaynı olan 9 telli sazı vardır. Perdesiz gitar da dahil olmak üzere bir çok telli çalgıyı çalan bir enstrüman ustası, dünya insanı,öğretmen,Bülent Ortaçgil  konserlerinin eksilmeyen gitaristi. MFÖ'de bile fonda duyarsınız inceden inceden de bilmezsiniz onun Erkan Oğur olduğunu.


Ah efendim
Önemi yok halimin
Seyredem hayret ile şu alemi
Ne bilinir kıymet
Ne kıyamet Allah'a emanet
Ne gelir elden
Ne sahibim bu yerde
Ne kiracı Sadece
Bir ömürlük misafirim ben

 
"Bir ömürlük misafirim ben" diyor, insanın kalbinin orta yerine işliyor. Nasıl bir adam anlamadım ben... Ben türkü yorumlayamam. Ama bana verdiği hissiyatı yorumlayabilirim. Şarkının içinde "aşk geçmez ama aşkı hissettirir, yalnızlık geçmez, ölüm geçmez, hepsini hissettirir. O an neredeyse aklınız, kalbiniz, her neyse düşündüğünüz şarkıyı o yapar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...