Sayfalar

23 Şubat 2015 Pazartesi

2015 Oscar Ödülleri

Herkes gibi ben de Birdman'in ödülü alacağını hissediyordum. Ben de herkes gibi Michael Keaton'a üzüldüm. Adam kendini oynadı ama yine de ödül alamadı. Filmde baştan sona çalan davulcu şahane bir iş çıkarmış. Böyle bir riski az yönetmen alırdı.

Bunun yanında Whiplash de harikaydı. Oradaki esas oğlanın ortalarda gözükmemesine üzüldüm. Herkes "yetenekten başka hiç bir şeye değer vermeyen müzik hocası" rolündeki J.K.Simmons'ın Oscar alacağına emindi. Şahane iş çıkarmış.


Christopher Nolan yine barajı aşamadı. Bu tarzda işlerle Oscar alamayacak herhalde. Belki de formülü yanlıştır.

Her şey yerli yerindeydi ama hakkı yenen bir film vardı: Lego Movie!

Big Hero 6 sempatik bir film ama kesinlikle Lego Movie veya How to Train Your Dragon 2'den iyi değildi. İşin aslı Lego Movie, yarattığı dünya ile gerçekten yaratıcı bir iş çıkarmış. Dinamizmi, ilerleyişi, dialogları... her şey harikaydı. Belki de tek sorun Lego Movie'nin bir buçuk saatlik dev bir reklamdan ibaret olmasıydı. Zaten bu seneki ödül töreni de tam bir Lego reklamına dönüşmüş.


Genel olarak bu sene güzel filmler izledik. American Sniper gibi milliyetçilik pompalayan bir film tek ödülle yetindi ya, bu bile bir ilerlemedir bu ödül töreni için.

Yalnız Nuri Bilge Ceylan'ımız şahanesi Kış Uykusu'yla adaylığı fazlasıyla hakediyordu. Keşke o da olsaydı listede.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...