Sayfalar

22 Aralık 2012 Cumartesi

Sur'un Sesi

Bir İzmirliyim lakin Şirince'ye gitmedim. Ne işim var bu soğukta Şirince'de. Açıkçası bu Şirince durumu, oradaki köylülere de eğlence oldu. Gerçi bir çoğu çok kalabalık olacağını düşünüp hazırlık ve masraf yapmışlar. Üzüldüm bu duruma. Bir de kim Şirince dedi, neden dedi, ben anlamış değilim. Kaynak belirtilmeden bağırdı televizyonlar Şirince'nin adını. Madem kıyamet kopacak neden Şirince ayakta kalıyor? Birileri sağ kalıyorsa o kıyamet olmaz herhalde...



İslam ise İsrafil'in "Sur"a üflemesiyle herkesin öleceği, 2. kez üflemesiyle ise herkesin dirilerek diğer dünyada buluşacağını söylüyor. Ben çok dindar biri olmamakla birlikte dini mitlere çok ilgili biriyim diyebilirim. Tabii bu ilgi dine olan bağlılığımı da biraz arttırıyor.

Burada sizin de ilginizi çeken şey muhtemelen "Sur"dur. Biz insanlar mitolojiden beri alışkanlık, her şeyi kendi dünyamıza göre şekillendiriyoruz. İnternette bulduğum çoğu kaynak, Sur'un bir boynuz olduğunu söylüyor. Hatta boynuzun başının çapı yer ile gök arasındaymış. İsrafil de Allah'tan gelecek haberle bunu üfleyecekmiş. "-Miş"li cümleler kurunca bunlara inanmıyorum gibi bir düşünce ortaya çıkabilir. İnanıyorum.

Kısacası sanmıyorum böyle bir borunun sesi Şirince'yi etkilemesin. Bunun dışında beni diğer ilgilendiren, daha doğrusu merak ettiren şey, Sur'un sesi. Tabii burada bir cahillik etmek istemiyorum. Bütün dünyayı ölüme götüren bir sesin neye benzeyeceğini çok merak ediyorum lakin ölmek istemiyorum.

Bir yandan aynı enstrumanın sesi, herkese hayat da veriyor. İşte dedim ya, "insanoğlunun alışkanlığı", her şeyi mitolojideki gibi, bu dünyadan anlatıyoruz. Yani biz insanlar anlasın diye, büyüklüğünü ve gücünü daha iyi idrak etsinler diye fiziken anlatılmış olabilir. Yani böyle olduğunu tahmin ediyorum.

Tabii tekrar üstünde durayım, ben bir din alimi değilim. Meraklı biriyim sadece. Lakin dindar vatandaşların arasında da varmış benim gibi meraklılar. Herkes sormuş forumlarda: "Sur'un sesi neye benziyor?", "Sur bir enstruman mıdır?", "Sur 2 kez üflenecekse, bu üflemelerin arasında ne kadar süre beklememiz gerekecek?"...

Bence gayet mantıklı sorular. Sonuçta insanlar ölecek ve nasıl öleceklerini, ölünce ne olacağını merak ediyorlar. Ben de bu insanlardan biri olarak araştırdım. Kaynakça vermiyorum çünkü Google'a yazdığınız vakit hepsi çıkıyor zaten ve çoğu hadislerden ve Kur'an 'dan açıklamalar verdiği için cevaplar aynı.  

Benim müziğe ve dine bakışımın sonunda ben Sur'un bir ses değil bir hissiyat olacağını düşünüyorum. Her enstruman bir ton ve bir hissiyat verir. Lakin Sur, can alırken de, canı verirken de öyle bir hissiyat oluşturacak ki, çok eşsiz ve yoğun hissettirecektir, eminim.

Bir kıyamet filmi Armageddon film müziği Aerosmith - I Don't Wanna Miss A Thing
 



 İşi uzayınca, iş yerinde geç saatlere kalan Asaf İsrafil'in
 patronu durumdan kuşkulanır. 
Dükkanına bir hırsız girdi zanneder ve 
hırsızı -yani Asaf'ı- başından Magnum silayıyla vurur. 
Lakin Asaf ölmez. Doktorlar ameliyatı iyileşince, 
Asaf'ın olmayan kafatası bölgesine
 silikon bir parça koymayı denerler. 
Yaklaşık 8 operasyon geçiren Asaf, 
eskisi gibi kafatasına sahip olmasa da hala sağ.
 Öldürmeyen Allah, öldürmüyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...