Sayfalar

23 Şubat 2012 Perşembe

Zerrin Özer ve zenci gırtlaklı Türk sanatçılar.

Açıkçası hep Zerrin Özer'i bilirdim. Herkes onu bilir ama ben çocuktum ya da es geçmişim, öyle ayıla bayıla dinlediğim bir şarkısı hiç olmadı. Daha sonraları eski parçalarını yavaştan dinlemeye başladım. Baktım ki güzel pop icraları var. Yani görsel olarak pek bir şey ifade etmiyor ama sesi güzel ve sesine uygun şarkı bulunca döktürüyor kadın.

Enteresan şey şudur ki kızda zenci gırtlağı var ama bizim ülkede zenci yok. Mesela Amerika'da öyle tipler çok ama zaten zenci aksanına ve gırtlağına alışıklar. Bizde ne zenci var ne R&B müzik var öyle bir ülkeyiz işte.


Aslında Janis Joplin hayranı olan Özer'i, rock ve deneysel bir albümde dinlemeyi çok isterdim lakin öyle bir iş koymadı piyasaya. Yine de albümleri çok satıyordu zamanında. 2000'lerle birlikte ise pop müzik için kült oldu ve ticari anlamda miladını doldurdu diyebiliriz. Yerine 2 aday bıraktı, en azından benim aklıma 2 isim geliyor.


Birincisi eminim hiç şaşırmadınız Burcu Güneş. Bu Türkan Şoray hayranı pop sanatçımız Tılsım adlı albümüyle çok sağlam bir iş çıkarıp Sertab Erener'in yanına "Yeni nesil Diva" olarak adını yazdırıcaktı ki, daha sonra aynı kalitede işlere imza atamayınca biraz sıradan kaldı. Pekala 3 albüm üst üste başarı sağlamak lazım ki adam yerine koyasın. Bu biraz basının gazıyla oluyor. Yani Hıncal'a güzel şeyler yazdıracaksın...


Son olarak da benim durmadan patlama beklediğim ama bir türlü albüm çıkarmayan Hepsi grubunun en öne çıkan üyesi Gülçin var. Pekala bu kızımız zamanı kaçırdığı için şimdilerde albüm çıkarırsa dahi eski potansiyelini taşımıyor. Yine de Gülçin'in zenci gırtlağı sayesinde Hepsi'den iyi rant yaptığını kabul etmeliyiz.


Ülkemizde uzakdoğu yemeklerine olan talep, kebabın 10'da 1'idir ya, işte zenci gırtlağına olan talep de aynı orandadır. Bu işin piyasası böyle az iken, 1 tane elle tutulur zenci gırtlaklı kızımız olsun bize yeter. Lakin o da yok. Burcu Güneş, yorumunu alaturkalaştırmasa iyiydi...

 (bknz: Zerrin Özer - Paşa Gönlüm)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...